About Me

My photo
saya suke diri saye~~~
There was an error in this gadget

My Layout Site

Tuesday, April 9, 2013

anak

Assalamualaikum, Ahlan Wasahlan...

isu ANAK...bila dah jadi anak dara orang sibuk tanya bila nak kahwin. bila dah kawin orang sibuk tanya pasal anak pulak. bila dah lama kawin orang sibuk cakap kite ni bermasalah la sebab tak boleh beranak. kenapa dalam isu ANAK ni mesti nak salahkan perempuan? ada jugak lelaki yang MANDUL, MATI PUCUK tapi kalau isu ANAK je semua nak salahkan kaun hawa.

BODOHLAH kalau orang yang kahwin taknak anak. kan salah satu tujuan perkahwinan meramaikan umat NABI MUHAMMAD S.A.W. anak ni kan rezeki,amanah yang ALLAH bagi. ALLAH nak bagi orang jaga amanah DIA pon kena jugak tengok orang. biar orang yang mampu jaga amanah DIA dengan sebaiknya. tak payah nak judge pompuan mandul ke atau si lelaki mandul ke. sometimes, orang yang takde masalah pon kawin bepuloh tahun takde anak. tahu tak sebab ape? rezeki ANAK ni di tangan ALLAH. bukan kat tangan pasangan2 yang dah kahwin.pasangan yang dah kahwin cuma boleh berusaha, berdoa dan tawakal kepada ALLAH semoga ALLAH memberikan zuriat kepada mereka.

sama la jugak cam aku. aku nak ada anak jugak. zuriat ak sendiri. takkan aku taknak?ape dorang sume fikir harini bersama esok boleh mengandung ke?cakap senang la!tak kena kat batang hidung korang senang je cakap.cuba kalau jadi kat korang?ape korang rasa?aku pon berusaha jugak nak ada anak.bukan 100% beserah je tanpa ikhtiar,tanpa usaha dan tanpa berbuat apa-apa! aku bukan dok goyang kaki tunggu anak jatuh dari langit.daripada korang dok mengata aku ngan laki aku baik korang pegi buat benda yang berfaedah.tapi ok jugak sebab orang nak bagi pahala FREE.boleh tampunng pahala aku yang banyak kurang sebab aku ni bukan baik mana pon.

kalau nak ikutkan perasaan yang terbuku ni taip sampai esok pagi pon belom tentu abis.sampai sini jela.maaf kalau kata-kata di atas kurang sopan atau ada yang kurang senang barangkali...harap maaf...



No comments: